16 Aralık 2011 Cuma

Vay be, ne çok kitap okumuşum !

Başlığı, vay be ne kadar uzun zamandır kitap yazısı yazmamışım olarak da değiştirebiliriz.
Hemen başlıyorum.


Tanios Kayası - Amin Maalouf - 5 üzerinden 4
Afrikalı Leo - Amin Maalouf - 5 üzerinden 4

Okul kütüphanesindeki Amin Maalouf külliyatını hatmetmeye devam. Üç kitap oldu şimdiye kadar ama hala favorim Yüzüncü Ad.


Zemberekkuşu'nun Güncesi - Haruki Murakami - 5 üzerinden 4

Kalın kitapları ince kitaplardan daha çok severim nedense. Murakami ise sağolsun bu sevgimi doya doya yaşatacak kitaplar yazıyor. (Böyle sağolsun yazınca aklıma Hidayet Türkoğlu'nun bir maç sonrası "Sağolsun Allah da yardım etti,kazandık" dediği geldi.Deli ☺) Yazarın üçüncü kitabı oldu bu okuduğum. Üçünün en iyisi. Bence.


Narlı Ev - Oscar Wilde - 5 üzerinden 4

Ta 2004 'te almışım bu kitabı, İstanbul'dan. Kitaplığımın derinliklerinde unutup gitmişim. Dorian Gray'in Portresi hala favorim olsa da Narlı Ev'i de severek okudum. Gerçi içindeki bir çok hikayeyi Deniz'e okuduğum Mutlu Prens'ten biliyordum zaten. Kısaca Oscar Wilde seven bu kitabı da sever.


Kız Öpme Kuyruğu - Nazlı Eray - 5 üzerinden 3

Her zaman romanı öyküye tercih ettiğimden notu öznel bir bakışla kırmış olabilirim. Kitaptaki öykülerden ve mektuplardan bir kısmı gerçekten çok iyiydi. Tavsiyem daha önce hiç okumadıysanız Nazlı Eray'ı başka bir kitapla okumaya başlayın. Okuduysanız biliyorsunuz zaten, Nazlı Eray her zamanki çılgın Nazlı Eray.


 Kötü Bir Şaka - Italo Svevo - 5 üzerinden 2

Çok kötü diyemem ama okuyacak başka kitaplarınız varsa bu bekleyebilir, hem de uzun süre.


Video Tanıkları - Brigitte Aubert - 5 üzerinden 1

Yazarın önceki okuduğum kitabını ne kadar övdüysem bunu da o kadar yeriyorum. Aman ha!


Son Osmanlılar - Murat Bardakçı - 5 üzerinden 3

Murat Bardakçı'nın yüzünü merak eden yoktur herhalde☺ Ama yine de düzen bozulmasın diye koydum. Sürgüne gönderilen padişah çocuklarının, torunlarının kimi zaman ilginç, çoğunlukla da hüzünlü hikayelerini sıkıcı olmamayı başararak anlatabilmiş kendisi. İlgilenenlere ...



11 yorum:

  1. listeni çok beğendim. okuma sevdası ne güzel birşey di mi ama :)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Özlem,
    Metroda, otobüste bile kim ne okuyor görebilmek için türlü hallere giren benim gibi biri için bu yaptığın bulunmaz bir şey!

    Malouf kitaplarından Afrikalı Leo'nun (Granada'dan hazin ayrılışla başladığı ve bir seyyah ruhu taşıdığı için) ve Semerkant'ın (Hayyam'ın rubaiyatını anlattığı için) bende yeri ayrıdır.
    Zemberekkuuşu'nu ise insanı didikleyen o varoluş sorularından dolayı çok sevmiştim. Bilmiyorum sence kuyudan ne çıktı ama ben kitabın sonunda yine kucağımda bir sürü soruyla kalakalmıştım.

    YanıtlaSil
  3. Zeynepciğim,kesinlikle,o sevdayı bilen bilir.Bilmeyenlere anlatmak zor :)

    Alkımcığım,ben de o boyun yamulması pahasına yanındakinin ne okuduğunu öğrenmeye çalışanlardanım.İnanır mısın,Maalouf kitaplarını okurken aklıma hep sen geliyorsun.Maalouf-Granada-Alkım üçgeni halindesiniz :)

    YanıtlaSil
  4. he heyt be! Ben de 3 cılız kitap bitirdim yıllar sonra kendimi birşey sanıyordum:)

    YanıtlaSil
  5. benim de kitaplarıma yeniden sevdalanmam lazım. noldu bilmiyorum elim kitaplarıma gitmez oldu.

    YanıtlaSil
  6. gerçekten ne kadar çok kitap :)
    bana da ipucu verdi :)
    çok hoş bir blogun var
    sevgiyle..

    YanıtlaSil
  7. Semerkant ve Doğunun Limanları en sevdiğim Amin Mauolof romanlarıdır. Paylaşmak istedim:)
    Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  8. Müminecim,nitelik nicelikden önemlidir nihayetinde,di mi ama :)

    Nilhancığım,oluyor arada öyle kısır dönemler :)

    Esotron,çok teşekkürler :)

    Özlemcim,şimdi Semerkant'ı okuyorum zaten,Doğunun Limanları'da kitaplığın rafında,göz kırpıyor :)

    YanıtlaSil
  9. Semerkant en sevdiğim Maolouf kitabı, Sahilde Kafka ise en sevdiğim Murakami, Son Osmanlıları beğenmiştim ben de ama Murat Bardakçı' da ki megolamanlığın tavan yapmış halini sevmiyorum. Bir zamanlar sabahlara kadar tarihin arka odası izlerdim , sonra zorla soğuttu beni ...

    YanıtlaSil
  10. Laleciğim,Semerkant'ı şimdi okuyorum,çok hoş gidiyor.Haşhaşiler konusunda daha önce Alamut Kalesi'ni okumuştum.O yüzden konuya aşinayım ki bu da kitabı daha zevkli kılıyor.Maalouf'un anlatışı Vladimir Bartol'dan çok daha iyi ama.Sahilde Kafka'yı okumuştum ama Zemberekkuşu'nu daha çok sevdim sanki.Bardakçı konusunda ise hemfikiriz :)

    YanıtlaSil
  11. Semerkantı yıllar evvel ünv.deyken okumuştum ve kimin doğum günü olsa ona Semerkant almıştım :)))
    Doğunun limanları da fena değildi ama en iyisi galiba Semerkant :)
    Ne güzel özetlemişsin.Bugünlerde ben de Barış Bıçakçı'yı merak ediyorum...Sade anlatımı ile hemen okuyup bitiresim geliyor :)
    Keyifli okumalar Özlemciğim :)

    YanıtlaSil


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails