12 Nisan 2011 Salı

Yağmurdan sonra


Bir haftadır
  • yağmurla tazelendik
  • sıcak evimizdeyken yağmurun sesini sevdik
  • soğuk sokaklardayken yağmurda titredik
  • gece uykumuzun arasında cama vuran yağmurun tıpırtılarını dinledik
  • bereket geldi diye mutlandık
  • çiçeklenmiş badem ağaçları hırpalandı diye üzüldük
  • "kış geri geldi" diye çok orjinal(!) yorumlar yaptık
  • Deniz'in hoşuna gitti diye ortalıkta kimseler yokken arabayla hız yapıp etrafa kocaman sular fışkırttık
  • gökgürültüsünden korktuk,şimdi nerde şimşek çakacak diye bahse tutuştuk
  • üstümüzü başımızı sular içinde bırakan saygısız şoförlere sinir olduk
  • bazen penceredeki damlaları seyrettik,içimiz ısındı
  • bazen penceredeki damlaları seyrettik,içimiz üşüdü
  • ilk başladığında,bahar yağmurudur birazdan geçer derken bir gün,üç gün,beş gün geçip hala dinmeyince kestiğimiz ahkamla kalakaldık
  • artık yazlıkları çıkarsak mı diye düşünürken en kalın kazakları,bereleri,eldivenleri yeniden tedavüle soktuk
  • yağmur yüzünden planları bozduk,yeni planlar yaptık
  • camlar da yeni silinmişti,tüh diye hayıflandık
  • evsiz,barksız,üşüyenler için dualar ettik
  • yağmur yağarken edilen dualar makbuldür diye kendimiz için dualar ettik
  • havalar ısındı diye vazgeçtiğimiz sıcacık çorbalara geri döndük
  • pek klasik oldu ama dışarda şakır şakır yağmur yağarken koltuğa kurulup sıcak çayımızı yudumlayıp,kitap okuduk
  • bir yazıda bu kadar çok yağmur kelimesi kullanınca kelime acayip bir hal alıyormuş meğer,güldük
  • tam yağmura doyduk derken bugün ikindin bulutlar çekildi,güneş parlamaya başladı,mutlu olduk :)

26 yorum:

  1. O kadar çok severim ki yağmuru.Yağmur altında yürüyüp ıslanmayı mis gibi toprak kokusunu içime çekmeyi.
    Çok güzel olmuş yazın içime damlalar serpildi:)

    YanıtlaSil
  2. Özlem'ciğim bu harika bir yağmur yazısı olmuş..ellerine sağlık arkadaşım...bayılırım yağmurlu bir günde evin ayrı, sokakların ayrı tadını çıkarmaya..öpüyorum kocaman

    YanıtlaSil
  3. bir de nisan yağmurunda yürümek gerekirmiş bereket getirirmiş;)

    YanıtlaSil
  4. yağmur bana hep kötü anıları hatırlatır.yağmur başladı mı müziği son ses açarım ve hiç duymam o sesi...

    YanıtlaSil
  5. yağmur yağarken hep şu şarkı gelir aklıma gripinin "durma yağmur" sözleri çok güzel ve anlamlı bana göre çok seviyorum ...

    zaten ıslağım boğazın ortasında
    yaşlarım gizleniyor damlalarında
    durma, yağmur durma

    cilalanıyor ruhum istanbul sağnağında
    damlalar karışmış elmacıklarıma
    durma, yağmur durma…

    okunmuyor adı artık yıldızlarda
    ayrılık yazıyor arkası yarınlarda
    sorma bana, sen de onu sorma

    sorma, sorma doldur boğaziçini
    sen doldur ben içerim efkarımla kana kana
    durma, durma doldur boğaziçini
    sen doldur ben içerim yalanlara kana kana
    durma, canım cayır cayır yanıyor
    söndür yalvarırım durma n’olur durma

    YanıtlaSil
  6. Yok yok güzel durmuş yakışmış yağmurun çokluğuna. O kadar severim ama beni de baydı artık güneş istiyorum.

    YanıtlaSil
  7. "Zaten ıslağım boğazın ortasında
    Yaşlarım gizleniyor damlalarında
    durma, yağmur durma
    Cilalanıyor ruhum istanbul sağnağında
    damlalar karışmış elmacıklarıma
    durma, yağmur durma…"

    Yağmuru çok sevenlerdenim bende;)))

    YanıtlaSil
  8. nisan yağmurları güzeldir. gerçi bu nisan karla beraber gelip geçecek gibi ama... bak yine güneş açtı :)))

    YanıtlaSil
  9. sen şu yazı karakterini niye değiştirdin bilmem.her gelişimde üff diyorum hiç kusura kalma.sevemedim arkadaşım.mağara devrinde duvar yazısı okuyorum sanki.

    YanıtlaSil
  10. İkiz annesi,en güzel kısmı da o kokusu değil mi?Ama bu kadar çok yağmur yağınca koku falan da duyulmaz oluyor.

    YanıtlaSil
  11. neşelihaller,benden de sana öpücükler canım benim :)

    YanıtlaSil
  12. Yıldız,bak bunu ilk kez duyuyorum.O zaman bizim bu sene çok bereketli geçecek demektir :)

    YanıtlaSil
  13. İlknur,mutlaka vardır böyle hissetmenin bir sebebi tabii.Buna göre en sevdiğin mevsim yazdır herhalde.

    YanıtlaSil
  14. Çocukça yaşamak,şarkıyı biliyordum ama sen böyle dikkatimi çektikten sonra dinleyince daha da hoşuma gitti.Bazen birisi bizi uyandırmazsa farkedemiyoruz bazı güzellikleri :)

    YanıtlaSil
  15. Ebru,bugün buralar ışıl ışıl güneşliydi.Herkes de kanmış,incecik kıyafetlerle çıkmıştı evden.Ama nasıl bir ayazdı hava anlatamam,dondu millet dondu.Eşim biz çıkmadan arayıp uyarmasa ben de o titreyenlerden olurdum eminim.Evet,güneşi özledik ama böyle kandıranlarını değil.

    YanıtlaSil
  16. Sihirli Günce,ortak nokta ha :)

    YanıtlaSil
  17. Tibetin annesi,bizim buralarda kar yok,yağmur da gitti ama buz gibi soğuk devam ediyor.Yine de böyle iyi sanki.Bir ısınınca da yakıp kavuruyor aylarca.

    YanıtlaSil
  18. Sitareciğim konuksever bir blog sahibi olarak görüşlerini dikkate alıp hemen değiştirdim yazıyı.Nasıl,böyle iyi mi?Olmadıysa söyle hayatım,yine değiştiririm :)

    YanıtlaSil
  19. Bugün çok güzel yağdı yağmur burda da.. toprağa düşmesi, kokusu, sesi mükemmeldi.

    YanıtlaSil
  20. Buralara gelmedi hala güneş:) Delice yağıyor şuan.

    YanıtlaSil
  21. canım benim,söz de dinlermiş.ben de sanane be dersin diyedüşünmüştüm iyi mi:))
    oh bee dünya varmış

    YanıtlaSil
  22. güzel bir paylaşım.. Teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  23. Deli Annem,son demlerindeyiz bu havaların.Yakında kavrulmaya başlarız.Tadını çıkarmışsındır umarım.

    YanıtlaSil
  24. Sitare,aşkolsun,öyle düşünür müyüm hiç.Rahatsız ediyorsa ediyordur yani.Mecbur muyum ben de sanki o karakteri kullanmaya.Değiştiririm gider :)

    YanıtlaSil
  25. Profösör,ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails