13 Ağustos 2010 Cuma

Ramazan bu mudur?

Ramazan ayında,illa da gündüzleri elde kumanda kanal dolaşmaya kalkınca karşınıza çıkanların %30'unun dini program,diğer %30'unun da yemek programı olması her ne kadar kanıksasak da aslında garip değil mi?Sanki Müslümanlık sadece bir ay yaşanan bir dinmiş ve sanki bu bir ayda yapmamız gereken en önemli şey bol bol ve en lezzetli yemekleri yemekmiş gibi.Aslında Ramazan bunun tam tersini istemiyor mu bizden?Nefsi terbiye etmek,dünyevi zevklerden uzaklaşıp,uhrevi olanı istemek değil mi Ramazan'ın ruhu?Nasıl bir çelişki...

Bir de iftar davetleri var kafama takılan.Ramazan'ın zorunlu ritüeli,artık etrafta akraba,eş dost kim varsa iftara çağırıp,sadece kuş sütünün eksik olduğu ihtişamlı sofralar kurmak oldu.Tabii bu iş karşılıklı,senin çağırdıkların da seni çağıracak.Artık bir ayı al gülüm ver gülüm bitireceğiz.Tamam,Ramazan'da bir oruçluya iftar yaptırmanın kıymeti büyük ama sanki ihtiyacı olan,o sofraları kurmaya imkanı olmayanlara iftar yaptırırsak bir anlamı var gibi geliyor bana,haksız mıyım?Birbirimizi ağırlamanın değil hayır yapmanın zamanı olsa gerek Ramazan.Üstelik bir ayda 5 iftar yemeği verilse bir evde,her yemeğin hazırlığı da iki gün sürse 10 gün sadece bu hazırlıklarla geçer.Bol bol ibadet edilmesi,tefekkür edilmesi,Allah'a yaklaşılması gereken bu ayın üçte birini böyle harcamak yazık değil mi?

Her Ramazan aklımdan geçer bunlar.Böyle yazıyorum da kendim yapmıyor muyum sanki.Ne kadar minimuma indirmeye çalışsam da sosyal durumlar neticesinde çağırmazsam olmayacak insanlar var.En az 3 iftar daveti veriyorum ben de her sene.O yüzden bunları yapanlara en ufak bir söz söyleme hakkım da yok,biliyorum.Ama keşke,genel olarak herkes doğrular,yanlışlar üzerinde tekrar kafa yorsa.Birilerinin dikte ettiğini değil de gerçekten yapılması gerekenleri yapsak.Her konuda.Keşke...


Bu da sonradan aklıma geldi.Mevzunun diyaloğu yazılsa şöyle olur herhalde:

1.Kadın: Ay şekerim,yarın akşam sizi iftara bekliyorum.
2.Kadın:Ah tatlım,ne çok şey hazırlamışsın,ellerine sağlık.Ben de haftaya sizi bekliyorum muhakkak.
2.Kadın(kendi kendine):Hmm,kaç çeşit hazırlamıştı?Ben 1 fazlasını yapmalıyım.
1.Kadın:Bayıldım hayatım,her şey enfes olmuş.Ne güzel yedik,içtik,eğlendik.
Koro:Oh be Ramazanı da ne güzel ihya ettik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails