1 Haziran 2010 Salı

5K



Son zamanlarda okuduğum kitaplardan bahsetmeyi unutmuşum.Daha bir sürü şeyi unuttuğum gibi..

Stieg Larsson'un Ejderha Dövmeli Kız'ı bir çoksatan.Bu ünvanı da bileğinin hakkıyla almış.Kitaba girince bitirmeden çıkmak mümkün değil.Üçlemenin ilk kitabı galiba Ejderha Dövmeli Kız.Diğerleri çıktı mı ki?

Hilmi Yavuz'un Kendime,İstanbul'a ve Kadınlara Dair kitabı isminden anlaşılacağı üzere bir deneme.Hoca'yı bilen bilir,kalemi çok güçlü,cümleler ağızda tat bırakan cinsindendir.Bu kitap da aynen öyle.

William Trevor'un Felicia'nın Yolculuğu sakin sakin başlayıp tahmin edilmez noktalara giden bir roman.Kitabın handikabı yazarın değişik zaman dilleri kullanmış olması.Başta çok yadırgadım ama ilerledikçe alıştım.

Tanpınar'ın Mahur Beste'si  edebi zevk isteyenlere.Daha önce Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nü okumuştum ve hayran kalmıştım.Mahur Beste onun yanında sönük kalsa ve tüm roman ardarda dizilmiş bir sürü insanın karakter tahlillerinden ibaret olsa da o kullanılan kelimelerin ahengi,o kurulan cümlelerin şaşırtan şiirselliği iyi ki okumuşum dedirdi.

Son kitap Daniel Pennac'ın Teşekkür Ederim'i.Daniel Pennac hayranı bir okur olarak tam hayal kırıklığı oldu.Nerde önceki kitapları nerde bu.Yapılan işler fazla mesaj kaygısı taşıdığında tadı da kaçıyor.Ama yazarın kredisi yanımda öyle büyük ki yeni kitabı çıksın koşa koşa gider alırım.Adamım o benim :)

Yeni bir okuyalım öğrenelim programında görüşmek üzere efenim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails