9 Haziran 2010 Çarşamba

Ben ertelemeciymişim,ya siz?


Haftasonu gazetede bir yazıda okuduğuma göre bende erteleme psikolojisi varmış.Bu durumun ufaktan farkındaydım tabii ama böyle kişiliklere ait özelliklerin neler olduğunu okuduğumda ve çoğunun bende bulunduğunu gördüğümde iş bayağı ciddi bir hal aldı.Örneğin ertelemeci kişilikler mükemmeliyetçi olurlarmış.Evet evet,ben mükemmeliyetçiyim,bunu hissediyordum zaten.Tüm şartlar,ortam,giriş,gelişme,sonuç,her şey olması gerektiği gibi olmalı bende.Yoksa o sırada söz konusu olan neyse ya yapmaktan vazgeçiyorum ya da sevmeye sevmeye yapıyorum.Ertelemeci kişiliklere ait özelliklerin tam sıralı listesi aşağıda:
  • Her zaman işlerini bitirebilecek bir zaman bulabileceklerini düşünürler.Öyle sanırlar.
  • Yaptıkları hemen hemen her iş yarım yamalak olur.
  • Son dakikacı olarak bilinirler.
  • Duygusal ilişkilerinde endişe ile başetmekte zorluk çekerler.
  • Pek üretken oldukları söylenemez.
  • Sorumluluklarını yerine getirmedikleri için toplum tarafından kınanırlar.
  • Bindikleri dalı keserler.
  • Aşırı mükemmeliyetçidirler.
  • Başaramama korkuları olduğu için bir türlü ilerleyemezler.
  • Bu kişilikteki insanlarda depresyon ve dikkat eksikliği olabilir.
Listedeki her madde birebir bana uymuyor tabii ki (Allah'tan).Ama bir çok benzerlikler olduğu da gözardı edilemez.Üstelik bu sorun Türk halkında çok yaygınmış.Ben demiyorum,Üstün Dökmen diyor.Bir de kitap tavsiyesinde bulunmuş gazete.Dr. Windy Dryden'in Ertelemek Yaşamı Kaçırmaktır kitabı.En kısa zamanda alıp okumalıyım.Zararın neresinden dönersen kar durumları.Umarım boş laflardan ibaret kişisel gelişim kitaplarından biri değildir.

Bir de siz bakın maddelere bakalım,yoksa sizin de içinizde bir ertelemeci kişilik mi yatıyor?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails