19 Ağustos 2011 Cuma

Sıfırcı hoca işbaşında

Bu günlük tutma işi ne acayip.Yazdıkça yazasın geliyor,yazmadıkça da yazmayasın.Tıpkı benim son on gündür olduğum gibi.Bir kaç gün misafir ağırlamaydı,iftara gitmeydi falan derken bilgisayardan bir koptum,kopuş o kopuş.O günden beri değil yeni bir şeyler yazmak,bilgisayarın olduğu odaya giresim bile gelmedi.Neyse,şimdi kendimi zorlayarak da olsa okuduğum kitapları ve tarafımca verilmiş notlarını yazmak istiyorum.Öyle uzun zamandır "kitap" etiketiyle yazmamışım ki unutmaya başlıyorum artık geçen zamanda neler okuduğumu.


Katre-i Matem - İskender Pala - 5 üzerinden 4

Fonda Lale devrinin olduğu gizemli cinayetlerle,entrikalı olaylarla örülü bir kitap.Beni etkileyen kısmı ana konudan çok o devrin ortamları,insanları,bilinmeyen yönleri.İ.Pala zaten sevdiğim bir yazar,yine tüm yazın hünerlerini döktürmüş kitapta ama ortada o kadar çok insan ve o insanların o kadar karmaşık isimleri vardı ki o yüzden ikide bir durup "bu kimdi ya" diyerek geri dönüşler yapmak zorunda kaldım.O yüzden de bir puan kırdım :)


Sis Kelebekleri - Nazlı Eray - 5 üzerinden 4

Nazlı Eray'ı ilk kez okudum.En son Perihan Mağden faciasından sonra nedense Eray'ı da onunla aynı kefeye koyup bir önyargıyla başladım kitaba.Her ikisinin de yaşayan,Türk,gazeteci,kadın yazar olması sanırım bir özdeşim kurmama sebep oldu.Ama Nazlı Eray beni utandırdı.Bu fantastik roman çok güzel,çok etkileyiciydi.Daha önce hakkında bazı şeyler duyduğum eski Sinop cezaevi kitabın ana mekanlarından biri.Ki sırf o cezaeviyle ilgili yeni bir şeyler öğrenmek bile kitabı sevmeme yetti.Nazlı Eray'ın tüm kitaplarını okumak bundan sonraki planlarım arasında artık.E,madem bu kadar iyi,niye 4 verdin diye soracak olursanız,sıfırcı hoca olduğumu hatırlatırım :)


İstanbul Hatırası - Ahmet Ümit - 5 üzerinden 4

Ahmet Ümit'i zaten çok severdim,bu kitabı okuyunca daha da bir sevdim.Ne diyeyim ki,çok güzel,tadına doyulmaz bir kitaptı.


Fedailerin Kalesi Alamut - Vladimir Bartol - 5 üzerinden 2

Selçuklular zamanında yaşamış,Haşhaşilerin lideri İranlı Hasan Sabbah anlatılıyor kitapta.Hiç bilgim olmayan konular hakkında bir fikir verdi kitap,müteşekkirim ama kitap olarak sevdim mi?Sevmedim.


Hayat - Hüzün - Köprü - Ayşe Kulin - Üçüne birden 5 üzerinden 3

Ramazan başlarında uykulu uykulu dolaştığımı,kitap bile okuyamadığımı söylemiştim ya hani.İşte o dönem okumaya çalıştığım ağır kitabı yarıda bırakıp Ayşe Kulin'i aldım elime ve bu 3 kitabın kimisini bir kimisini iki günde bitirdim.Ne akıcı,ne rahat yazıyor bu kadın,hayranım.Ama buna rağmen bence öyle çok bir edebi değeri yok Ayşe Kulin kitaplarının.İşte öyle gevşek bir şeylere ihtiyaç duyunca okunacaklardan.Bu arada Ayşe Kulin'in babasına olan sevgisi beni çok etkiledi,belirtmeden geçemeyeceğim.


Rüzgarın Gölgesi - Carlos Ruiz Zafon - 5 üzerinden 5

Kitabı elime aldığımda ne anlattığı hakkında hiç bir fikrim yoktu,sadece daha önceden okumuş olan teyzemin "Hmm,o çok güzeldi" yorumuyla okumaya başladım.Bu yoruma rağmen,önce çok sakin başlayan kitabı,ilerledikçe aldığı girift hallerle elimden bırakamaz olacak kadar çok seveceğimi tahmin etmemiştim.Kitabın son sayfasını bitirip kapattığımda "Nasıl muhteşem yazarlar var,nasıl bu kadar harika yazıyorlar" diye gayriihtiyari mırıldanmaktan kendimi alamadım.Benim için son dönemlerin en iyilerindendi.

16 yorum:

  1. Sahiden sıfırcı hocaymışsın.. onca beğendim diyorsun ama illa bir puan kırıyorsun.. Ki 5 te 1 puan da az bir puan değil hani:)

    YanıtlaSil
  2. Deli annem,daha bu ne ki,sen bir de okuldaki öğrencilere neler yaptığımı gör :P

    YanıtlaSil
  3. Bu Rüzgarın Gölgesi'ni eltim geçenlerde "oku bak, bu çok güzel" diye zorla tutuşturdu elime, 5 üzerinden 5 vermen acaip bir motivasyon olacak bana o kitabı bir an önce okumam için. O kadar güzeldi ha? Ayşe Kulin bile 3 almış puanlamada... Ben de kendime seçici diyordum... :P

    YanıtlaSil
  4. hiç 5 göremicem sanmıştım :)

    YanıtlaSil
  5. Katre-i matem konusunda hem fikiriz.Elimde kimin kim olduğuna dair notlar yazdığım kağıtla okudum kitabı.Şah&sultanı okumadıysan şiddetle tavsiye ederim.
    Daha dün kitap fuarındaydım, Rüzgarın Gölgesi ve Sis Kelebeklerini almak isterdim.
    Öğrencilerin haline üzüldüm :)

    YanıtlaSil
  6. diğerlerini bilmiyorum ama ayşe kuline haksuzlık etmişsin hayat ve hüzün bence çok güzeldi :D

    YanıtlaSil
  7. Selen,yanlış anlaşılmasın ben de seviyorum Ayşe Kulin'i.Ama bir kitaba tam puan vereceksem o,gerçekten hayatımın kitabı diyeceğim kitaplardan biri olmalı diye düşünüyorum.Rüzgarın Gölgesi elindeyse hiç gecikmeden oku derim.Tabii zevkler farklı olabilir ama ben seveceğini zannediyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Ayşegül,o kadar da gaddar değilim canım :)

    YanıtlaSil
  9. Büşra,çok severek okumuştum Şah ve Sultan'ı.Hatta Katre-i Matem'den daha güzeldi bence.Bu tarz kitaplarda hem kaliteli bir roman okumanın hazzını yaşarken hem de arka planda bir sürü şey öğreniyorsun,işte en çok bu hoşuma gidiyor.

    Öğrenciler konusunda da hiç üzülme,şimdiki lise öğrencilerini görünce asıl öğretmenlere üzülesi gelir insanın :)

    YanıtlaSil
  10. Serap-asya bence de güzeldi ama ondan çok daha güzelleri var,ne yapayım :)

    YanıtlaSil
  11. hiç puan kırmadığına göre son kitap kesinlikle okunası!

    YanıtlaSil
  12. Ahmet Ümit'ten sadece Beyoğlu Rapsodisi'ni okumuştum ama öyle çok beğenmemiştim. Başka da kitabını okumadım. Senin yorumundan sonra haksızlık ediyor olabilirim diye düşündüm.
    İskender Pala'nın Katre-i Matem'i zaten listemde.
    Ama en çok son kitabı merak ettim sıfırcı hoca:))

    YanıtlaSil
  13. Ya ama bu haksızlık , ne kadr çok okumuşsun ben hala osmanlı Türkçesi grameri yüzünden kitaplara uzak kaldım...Elimde Reşat Nuri nin osmanlıca "Acımak" romanı ,okuyacağım diye helak oluyorum :(((
    Bende okumak istiyorum...
    Ne güzel değerlendirmişsin bu arada , sıfırcı hoca olmakda fayda var galiba...
    Lisedeyken rahmetli " Sıfırcı Ferhunde" miz vardı ...Korkardık ama bir o kadarda severdik :)))))))))))))))))))))

    YanıtlaSil
  14. süpersin özlem,tam bir tavsiye blogu olmuşsun.zaman darlığım geçince okuyacağım en azından 2-3 tanesini.

    mimin var bende uğra al:)

    YanıtlaSil
  15. Geç oldu ama ben de teşekküre geldim.Akıllarda,hafızalarda yer etmek,yeri geldiğinde anılmak ne güzelmiş,mest oldum sayende :))
    özlem

    YanıtlaSil


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails