4 Şubat 2013 Pazartesi

İnsanın ağzı nasıl çilek kokar?



Hani bir Issız Adam efsanesi vardı bir zamanlar, kimileri müziğine tutulmuştu, kimileri havuçlu kekine. Kimileri aynen filmdeki gibi bir kadir kıymet bilmez tarafından terk edildiği için çok etkilenmişti filmden. Kimileri de filmden sonra, acaba benimki de aslında bir manyak da benim mi haberim yok paranoyasına girmişti. Bense filmin bunlardan bambaşka bir yerine takılmıştım.

 Hatırlarsınız bir sahnede, Alper ile Ada yatakta, sabah uyanmış, kikirdeşiyorlar. Birbirlerine soruyorlar ağzım kokuyor mu diye. Kokmuyormuş, öyle diyorlar. Hatta Alper, Ada'ya ağzının çilek koktuğunu söylüyor. İşte tam bu noktadır benim takıldığım nokta.

 Tamam kızcağızın ağzı kokmuyor olabilir, gayet tabii bu. Ama mümkün müdür bir insanın ağzının sabah sabah çilek kokması? Var mı gerçek dünyada böyle biri? Bir insan evladı sabah sabah ağzının çilek kokması için ne yemeli ne içmeli, nasıl bir yaşam tarzı sürmelidir? Benim bulabildiğim tek cevap Ada'nın daha Alper uyanmadan çaktırmadan gidip dişlerini çilek aromalı bir diş macunuyla fırçaladığı. Ki bu tezimi kanıtlayacak bir sahne yok filmde.

 Hadi burayı anlamak mümkün değil, o yüzden geçelim. Peki gece gündüz içkidir, sigaradır içip duran Kalpsiz Alper Efendi'nin ağzı nasıl kokmaz, buna var mı mantıklı bir açıklama? Ona da yok. Seyirciyi enayi yerine koymayınız sayın senarist, rica ederim yani lütfen. 

Ağız kokusuyla bir derdim olduğu sanılmasın, öyle aklıma geldi yazdım işte. Film eleştirisi yapmış oldum bu arada fena mı? Bayağı geç bir eleştiri oldu ama, neyse :)

Bu arada ağzı çilek gibi kokutmanın formülünü bilen varsa hayrına yazsın lütfen, çok merak ediyorum. "Hmmm, ağzın çilek kokuyor." cümlesini duymak pek havalı bir şey olsa gerek çünkü.

5 yorum:

  1. önce uyanıp çilekli sakız çiğnesek olur belki ama onlarda da ne idüğü belirsiz şeyler varmış o da olmadı :)))))

    YanıtlaSil
  2. Erkenden kalkıp gizli gizli, çaktırmadan sakız çiğnemek... Olabilir, neden olmasın. Sakızla yakalanmamak lazım ama karizma çizilebilir sabah sabah :)

    YanıtlaSil
  3. hahhaaaa çok tatlısın canım valla bizi hep enayi yerine koyuyorlar ama inatlada gidip sinemalara para döküyoruz

    YanıtlaSil


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails