17 Eylül 2013 Salı

Bazen olur böyle zevzekliklerim


Mutfak ne komik bir kelime değil mi?
Hayır, hayır bir söylemeye anlaşılmıyor, tekrar tekrar söyleyeceksiniz.
Mutfak, mutfak, mutfak, mut-fak, mut-fak ...
Tekrar edin, tekrar edin, hah oldu mu saçma sapan harfler bileşimi?
Bi de ne alaka yani, mutfak yerine içinde "aş" geçen bir kelime falan olsa neyse.
Hmm, mutfak m harfiyle başladığına göre büyük ihtimalle Arapça'dır.
Yine de kökünü çözemedim, nerden geliyor, nereye gidiyor?
Bir bilen varsa aydınlatsın beni? Sezeeeen, hu huuu ...
Mutfak, mutfak, mutfak, komik ya :)


9 yorum:

  1. Ben de sık sık yaparım bunu. Ama sadece mutfak değil ki bütün kelimeleri tekrarladığında anlamını yitiriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, ikide bir takarım bi kelimeye ben de böyle. Son takıntım mutfak oldu :)

      Sil
  2. :)))))))
    Yaz mufffak diyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy fıstığım benim :)
      Ben çocukların bu yanlış telaffuzların bayılıyorum, her ne kadar uzmanlar aksini telkin etseler de ben bizim Deniz'in yanlış kelimelerini hiç düzeltmedim, öğrenir nasılsa bir gün, o zamana kadar tadını çıkarmalı :)

      Sil
  3. Evet arapca:) metbah..t-b-h pişirmek metbah pisirilen yer:) ama inan ki yazarken de ben anlami kaybettim ins yanlis olmamistir:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstünde düşündükçe çorbaya dönüyor bu kelime işleri di mi sevgili "bir bilen"im :)

      Sil
    2. :)anlamı kaybetmek iyidir kelime içe doğru bilinç altına yuvarlanir gider esas anlamini bulur der bir bir bilen:)
      Yani mutfak sende yeni bir çığır olacak artık benden soylemesi:))

      Sil
    3. Dur bakalım, merak ettim şimdi, sonum ne olacak acaba :))

      Sil
  4. :)) bende çok takılırım bazen ismimi defalarca tekrarlarım ne kadar boş gelir.

    YanıtlaSil


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails