22 Haziran 2014 Pazar

Kramer vs Kramer


Bizimkiler yoldalar, geliyorlar. Giderlerken dört gün çok uzun bir süreymiş gibi geliyordu. Şimdiyse ne çabuk geçtiğine şaşıyorum. Yalnız takılmanın tadını fena aldım ama. Arada bir yolunu bulup babayla oğulu yollamalı yeniden ;)

Aslında pek de yalnız kaldım sayılmaz, onlar gitti, ertesi gün kardeşim geldi Maraş'a. Çoğunlukla annemlerdeydim o yüzden. Sadece akşamları eve geliyordum. Gerçi onlar gitme, burda yat diye bayağı ısrar ettiler ama, yok dedim, yalnızlığımın da tadını çıkarmam gerek.

Bugün sabah üniversite sınavındaydım. Öğleden sonra da annemlerin başka planları olunca evde kaldım. Bir işim de yok, bari film izleyeyim dedim. Ne izlesem diye aranırken aklıma yıllardan beri hep övgüsünü duyduğum ama bir türlü izlemeye fırsat bulamadığım bir film geldi: Kramer Kramer'e Karşı. Ne iyi etmişim de izlemişim. Nasıl güzel filmmiş. Nasıl bir oyunculuktur Dustin Hoffman'la Meryl Streep'inki? Su gibi oynuyorlar, başka bir tarifi yok bence, su gibi. Öykü çok dokunaklı, şöyle diyeyim, ağlamak garanti. Ama o his kesinlikle duygu sömürüsü yapılmadan oluşturulmuş. Başka birileri çekse bu filmi, başka birileri oynasa, bizdeki Sezercik filmlerine rahatlıkla bağlayabilirdi. O yüzden iyi ki bu filmi doğru kişi yönetmiş, doğru kişiler oynamış. Ve kesinlikle 5 Oscar ödülünü hakkıyla kazanmış.

Filmin konusundan tabii ki bahsetmeyeceğim. Sadece demek istiyorum ki, eğer bu satırları okuyanların içinde, benim gibi çok çok geç kalmış, hala bu filmi izlememiş olan varsa, hiç gecikmesin izlesin. İyi film. Gerçekten iyi film. Yok ya az oldu, harika film.

6 yorum:

  1. Burda girup bugun izledim ve aglamaktan helal oldum. Hele o cocugun dolaptan dindirma alisinda bir taraftan gulerken bir taraftan da bir kac saniye sinra katila katila aglayacagimi dusunuyordum ki yanilmadigimi anlamam cok uzun surmedi, zira ayni restlesmeleri birebir yasiyoruz kizimla. Bir de ustune hastayim zaten, hava yagmurlu vs derken filmin sonunu katila katila aglayarak getirdim. Ve gercekten ama gercekten mutlaka izleesi gereken filmler listesinde ilk 10a girer bence. Tesekkurler tavsiye icin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada okuyup izlemeniz ve beğenmeniz beni çok mutlu etti :) Yazılanlara geri dönüş olması keyifli oluyormuş. Rica ederim ayrıca :))

      Sil
  2. Dindirma degil tabi dondurma olacak o. Tel.den yazdigim icin imla hatalarini gormezden gelmeniz dilegiyle...

    YanıtlaSil


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails