9 Şubat 2010 Salı

KADINLARIN KADINLARA ETTİKLERİ


Bizim insanlarımız arasında görüntü olarak iyi ama aslında hiç de öyle olmayan nezaket kuralları var bence.Mesela,o gün kötü görünen arkadaşımıza "harika görünüyorsun" deriz,akmış rimelini görmemezlikten geliriz,kıyafetindeki yapışan kağıdı farketmesini sağlamayız,"bu renk sana hiç gitmemiş,bir daha giyme" deme dürüstlüğünü göstermeyiz,karşımızdaki hep muhteşemmiş,her şeyi yolundaymış gibi bir havamız vardır.Daha da kötüsü yıprandığını,yaşlanmaya başladığını söylemeyiz,eşini,sevgilisini başka biriyle görür aman yuvaları bozulmasın diye ağzımızı açmayız,ortamda onun arkasından atıp tutanlar vardır ama duyarsa canı sıkılır diye arkadaşımıza bunlardan hiç bahsetmeyiz.Kötü niyetli davranışlardan bahsetmiyorum burda,bunları sevgimizden,sadece ona sevgimizden yaparız.Moralinin bozulmasını,üzülmesini istemediğimizden.Aman da ne iyi,ne iyi.Tamam belki ilk duyduğunda mutlu olmayacak ama en azından bilecek,düzeltecek,tedbir alacak,ona göre davranacak.Arkadaşlığın,yakınlığın gereği bu değil mi?

Şimdi bu kadar lafı niye ettiğime gelelim.Bugün okulda emekliliği yaklaşmış iki öğretmen saçlarındaki aklardan,boya zamanlarından falan bahsederlerken bana dönüp,"aa  ne güzel,senin saçında hiç beyaz yok" dediler.Yuh dedim(içimden),daha yaşım kaç,başım kaç,niye beyazlasın ki saçlarım,beni kendinize akran sandınız herhalde.Okuldan eve giderken de orta yaşlı,başörtülü bir kadıncağız beni durdurup,"ablacığım saatin var mı?" demesin mi.Allah Allah,ne ablası kadın,ben sana teyze desem uyar da,sen beni nasıl gördün ki abla diyorsun.Bu kadar mı çöktüm yoksa,iyice yaşlı gösteriyorum da haberim mi yok.Tamam,sömestrede bir kaç kilo aldım,soğuktan buz tutmamak için dolapta kalın bulduğum herşeyi sırtıma geçirdiğimden tarz marz da kalmadı ama bu kadar da değil.İşte birinci paragrafı okuyan ve beni tanıyanlar,eğer durumum gerçekten içler acısıysa iş işten geçmeden bana hemen bildirin,bir hal çaresine bakayım.Söylemeyince iyi dost olunmuyor bilesiniz.

Kabul ediyorum,bugünlerde alınganlığım üstümde.Okuldakiler sadece beni konuya dahil etmek amaçlı öyle rastgele bir laf etmiş olabilirler.Sokaktaki kadın da yakın bir hitap olarak (hani çocuğumuza anneciğim deriz ya,öyle) o ifadeyi kullanmış olabilir.Ama ben her ihtimale karşı bugünden itibaren bildiğim tüm bakımlara başlıyorum,gece kremi,gündüz kremi,maske,peeling,artık ne varsa hepsi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails