18 Temmuz 2011 Pazartesi

Zengin ve sıkıcı Lüksemburg

Lüksemburg.Kendisiyle aynı adı taşıyan tek bir ilden oluşmuş küçük ama zengin ülke.Asgari ücret yaklaşık 1400 euro.AB'nin kasası.Öyle zengin ki,bazı sokakları mermerden yapılmış.Tek bir meydanı var.Yeşil,yemyeşil.Ama sıkıcı.Ne tarihi bir özelliği var,ne de eğlenceli bir yönü.Zamanınız olsa da iki,üç günden fazla kalamazsınız,sıkılırsınız diyor rehberimiz.Zaten burada çalışan insanların çoğu da ya Belçika'da ya Fransa'da ya Almanya'da yaşıyormuş.Evleri çok yakın bu komşu ülkelerde olan insanlar sabah işe gelip akşam tekrar kendi ülkelerine dönüyormuş.O kadar sıkıcı ki 100.000 nüfuslu halkın çoğu 70 yaş üstü diyor rehber.

Fotoğraftaki bina Kraliyet Sarayı.Göstermelik bir saray.İçinde ne kral var ne kraliçe.Tek bir insan bile yaşamıyor.Sarayla alakası olan tek kişi gün boyu sarayın önünde nöbet tutan bir asker.

Sarayın karşısındaki dört sütundan birine yerleştirilen bu insan suratı çok ilginç.Hangi açıdan bakarsanız bakın o da size bakıyor.Yüzünü çeviriyormuş gibi.

Şehirdeki en eski bölgeleri gördükten sonra güzel bir kiliseye götürüyor bizi rehber.

Kilisedeki vitraylar muhteşem.

Rehberin gösterecekleri bitti bile.Bir avuç yer ne de olsa.Şimdi biraz da kendi başımıza aheste aheste sokaklarını dolaşalım Lüksemburg'un.

Aman Allah'ım o da ne,bir manav mı yoksa?Avrupa'da ilk kez manav görüyoruz.Burada da nerdeyse tek tek satılıyor meyve sebze.Nerde bizim manavlar...

Yerde devasa boyutlarda çizilmiş bir resim görüyoruz sokağın ortasında.Ressamı ise poz vermeye pek hevesli :)

Anasınıfı öğrencilerini sokağın ortasına oturtmuş ders yapıyor öğretmenleri.

Vitrinlerdeki güzelliklerden seçmeler.

Bu fotoğraftakiler sabun.Dükkanda daha ne orjinal banyo ürünleri vardı ama dükkan sahibinin gözü üzerimdeyken fotoğraflarını çekmeye utandım.

Lüksemburg'a veda etmeden ünlü badem ezmelerinden,marzipanlardan almayı ihmal etmiyoruz.Şimdi doğru otele.Yarın sabah istikamet Köln.

1. sıkıcı bir şehir de olsa görseli güzelmiş...
    Yani Avrupanın en sıkıcı yeri bile bizim en eğlenceli yerlerimizden güzelmiş diyebiliriz...( bina anlamında , doğal güzellik de bizi geçebileceklerini sanmıyorum )
    iyi gezmeler , sayende bizde fotoğraflarla gezmiş kadar olduk :)

2. İlknurcuğum,en kötüsü böyle işte :)
    Gerçi onların sıkıcıdan kastı gece hayatı falan sanırım.Benim zaten pek işim olmadığı için öyle şeylerle bayıla bayıla gezdim,sorun yoktu yani :)

3. Biz de geziyoruz senle beraber avrupayı :)

4. Esinciğim,bence siz benim yazdıklarımla yetinmeyin.Bir fırsatını bulup gidin inşallah.Benim aktarabildiklerim,gördüklerimin yanında öyle sınırlı ki :)