22 Ekim 2011 Cumartesi

Yine yeniden ilişkiler,evlilik,aşk,sevgi vs. üstüne

Bugün yanıma yoldaş olur diye beklediklerim,Deniz dahi,beni ekince yalnız başıma çarşı pazar dolaştım.Bir süre sonra yorgunluk ve açlık baş gösterdi ve uzun zamandır yapmadığım bir şeyi yaptım,tek başıma oturdum yemek yedim bir yerde.Yanında kimse olmayınca haliyle insan çevre masalarla ilgilenmeye başlıyor.Genelde hep evli olmadıkları belli çiftler vardı ortamda.Güya sevgililerdi.Kimi kulak misafiri olacak kadar yakınımdaydı,kimilerinin konuştuklarını da beden dillerinden tahmin edebiliyordum.Uzun zamandır yakınımda birbirine gerçekten aşık bir çift görmemiştim zaten ve bugün orda,diğer masalarda oturan sevgilileri izleye izleye gerçek aşk diye bir şeyin ancak masallarda,kitaplarda kaldığına kesin olarak karar verdim.Sanki herkesin bir sevgilisi olmalıymış ve herkes bulabildiği kim varsa tutmuş elinden sevgilisi yapmış gibiydi.Yapmacık tavırlar,çekici görünmek adına olmadıkları hallere bürünmeler,"seni seviyorum"un anlamının "beni sev"e dönüşmesi,her çiftte tamamen aynılaşmış sevgi gösterme yöntemleri ...

Aslında bu düşüncelerimin tamamen doğru olmadığını biliyorum tabii ki,muhakkak var gerçek aşkı yaşayanlar.Ama dedim ya,uzun zamandır hiç rastlamadığımdan yok olmuş gibi geliyor bana artık.Bir de,bence,insan evlendikten sonra daha anlamlı bir ilişkiye kavuşuyor.Paylaştıkların çoğaldıkça,mutlu edenler,üzenler ortak paydası genişledikçe ilişki gerçek bir ilişkiye dönüşüyor.Gerçi o zaman da yaşananların adı aşk değil sevgi oluyor.Tabii mutlu,huzurlu evlilikler için geçerli bir durum bu.Mutsuz bir evlilikse,insanın yaşama sevincini söndürecek kadar zor bir imtihan.Dün okuduğum kitapta tam da bu konuyla ilgili çok güzel iki duayla karşılaştım :

"Rabbimiz,bize gözümüzü aydınlatacak eşler ve nesiller bağışla ve bizi takva sahiplerine önder eyle." FURKAN/74


"Rabbim bizim için eşlerimizi ve çocuklarımızı cennet ve cemalullah yoldaşı kıl.Rabbim bizi iki cihanda eş,dost,akraba ve evlatlarımızdan yana güldür."


Amin.

6 yorum:

  1. ben bir yerde okumuştum galiba şöyle diyordu;
    birbirine sarılmış bir çift görürseniz sevgili,elele ,kolakola görürseniz nişanlı,yanyana öylece yürüyen görürseniz evli.
    bende flört ederken dünyada benim yaşadığım aşkatan başka böyle yaşayan yok gibi gelirdi şimdi ise düşüncesi komik geliyor.
    ama dediğin gibi evlilikte paylaşımlar daha fazla hele ki saygı devam ediyorsa güzel bir evlilikten bahsebiliriz demektr.

    YanıtlaSil
  2. Beni bu yapmacık tavırlar son bir kaç yıldır çok yoruyor ...

    YanıtlaSil
  3. aşkım lafı ancak bu kadar yerlere düşebilir.İki günce başkasına söylenirken iki gün sonra yeni sevgili için tüketiliyor...Çağa ayak uydu aşklar da sevgilerde galiba...
    Çok yazık ,oysa yaşlılığında bile hala o eller kavuşabiliyorsa gerçek sevgidir değil mi canım benim ?
    bazen düşünüyorum bizimkisi nasıl bir sevgi diye ?
    Umarım saygımız ve sevgimiz gerçektir..

    YanıtlaSil
  4. Sezobigocuk,aynen dediğin gibi,şimdi komik gelenlerin hepsini ben de yapmış,bana yapıldığında da mutlu olmuştum.Komikti ama güzeldi aslında.Umarım bundan sonrası için de daha farklı güzellikler bekliyordur bizi ilişkilerimizde :)

    YanıtlaSil
  5. Hayat izlerim,o yapmacıklıkları görünce insanın bazen gölge etme başka ihsan istemem diyesi geliyor.Bu sadece eş,sevgili durumları için değil tüm arkadaşlıklarımızda da geçerli aslında.

    YanıtlaSil
  6. İlknurcuğum,umarım canım,inşallah ...

    YanıtlaSil


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails