28 Nisan 2013 Pazar

6 ve sonrası için kitaplar


Farkında mısınız küçük bir çocuğunuz varsa ve ona kitap almak istiyorsanız, bloglarda ne kadar çok "minik yaş grubuna" uygun kitap tavsiyesiyle karşılaşıyorsunuz. Gelgelelim biraz daha büyük çocuklar hangi kitapları okuyor, hangilerinden keyif alınmış, hangileri beğenilmemiş bunlardan bahseden bir blog annesi pek bulamıyorsunuz. İlginç. Neden böyle acaba? Bu konuda yazan sadece Yasemin var benim bulabildiğim ki onun kitap tavsiyeleri - hem küçükler, hem büyükler için- gerçekten dikkate alınmaya değer. 

İşin doğrusu ben de çok uzun zamandır Deniz'in okuduğu kitapları yazmıyorum. Önemsemediğimden değil bu iş gözümü çok korkuttuğundan. Şimdi başlarken bile yaz yaz bitmezmiş gibi geliyor. Ama madem bir kere niyetlendim, lafı fazla uzatmanın da anlamı yok.

Pıtırcık  Küçük bir çocuğu olup ona Pıtırcık almayan, okumayan var mı? Yazıııık... Neyse zararın neresinden dönseniz kardır. Hiç durmayın, hemen alın. Ama sakın çocuğun eline tutuşturuvermeyin. Bu keyfi kaçırmamak için önce beraber okuyun, tüm seri bitince verin eline çocuğunuzun bir tur da kendi başına okusun. Emin olun hayır demeyecektir.

Charlie'nin çikolata fabrikası Harika, keyifli, çılgın, eğlenceli. Tek kötü yanı okudukça insanın canı fena çikolata çekiyor.

Kitaplardan korkan çocuk Kitabın sonunda çocuğun kitaplardan korkma sebebinin beklediğimden daha kıytırık olması bende bir hayal kırıklığı oluşturdu ama Deniz gayet mutluydu.

Gizli dedektiflik bürosu Bir erkek çocuğu iyi yazılmış dedektiflik kitaplarını ne yapar? Tabii ki de sever.

Gulliver'in gezileri Bizim okuduğumuz İş Bankası Yayınları'nın kitabıydı ve zor bir kitaptı. Olduğu gibi okusam Deniz'in anlaması zordu, Deniz'in anlayacağı şekilde sadeleştirmek de benim için zor oldu. Ama konusu Deniz'e çok cazip geldiği için okumayı da bırakamadık. Daha basitleştirilmiş bir basımı seçsek daha iyi olacakmış.

Robinson Crusoe İşte Deniz'in en favori kitaplarından biri. Niye çok seviyorsun bu kitabı dedim, yamyamlar var, savaş var, onun için çok heyecanlı dedi. Erkek her yaşta erkek...

Heidi Yamyamlardan heyecanlanan çocuk tabii ki Heidi'ye hayran olmadı ama yine de severek okuduk bitirdik.

Açgözlü turnabalığı Çok güzel, çok dokunaklı...

Daldaki kedinin kırmızı masalları Çok umutla aldığımız ama hiç beğenmediğim bir kitap. Beğenmeyen benim, evet. Çünkü kitapta öyle zalim, kaba, ağzı bozuk karakterler vardı ki Deniz'e okurken o kısımları sansürleyeceğim diye akla karayı seçtim. Almayın, hiç tavsiye etmiyorum.

Pinokyo Meğer Pinokyo sadece yalan söyledikçe burnu uzayan bir kahraman değilmiş, meğer neymiş neymiş... Bayıldık. İlla da o salyangoza. Hangi salyangoz olduğunu kitabı okuyunca görüp bana hak vereceksiniz eminim.

Doktor Proktor'un osuruk tozu İsmi bile Deniz'in kitabı sevmesine yetti. 

David Copperfield "Anne yeter okumayalım, benim içim çok kötü oluyor" dedi, bıraktık. Çok acıklı, çok.

Deniz hala her gece yatmadan kitap okumamı istiyor ona. O yüzden aldığımız kitapları ilk turda ben ona okuyorum, ikinci turda kendi tek başına okuyor. Mesela Pıtırcık serisini ben ona okuyup bitireli bir yıl oldu nerdeyse. Şimdi kendi seriyi yarılamış durumda. 

Bir de başlığa "6 ve sonrası için" yazdım ama yukarda bahsettiğim kitapların bir çoğunun üstünde 8+ yazıyor. Orda yazandan çok çocuğun durumuna göre kitap seçmeli diye düşünüyorum ben.

Son olarak aslında kesinlikle yanlış olan bir şeyi yaptım, bu yazdığım kitapların çoğunu ben seçtim Deniz'e. Çünkü bir heves bunları aldığım dönemde Deniz daha çok küçüktü. Acelem neyse doldurmuştum bir sürü kitabı eve. Ama artık Deniz kendi seçiyor kitaplarını. En son seçtiği bir dolu kitap şimdi evde okunmak için sırada. Kendi aldığı kitaplar olduğu için de çok daha sabırsızlıkla bekliyor sıranın onlara gelmesini.

11 yorum:

  1. Haklisiniz..6 ve 7 sonrasi cocuk kendi okumaya gecince azaliyor tavsiyeler ama sanki en cok simdi lazim...galatanin tembel martisina bayildi irmak yazar behic ak eee tabi kiz heidi pollyanna yi sevdi.citir felsefe serisi imdat gibi yetişti. Bir cok renkli ve albenili seriyi alay ederek okudu gercekten hic bu kadar kotu masal gormedim diyecegim kadar cok kotuydu bazilari...kemanci ayi masali Vejetaryen aslan..mevlana idris sevdiklerinden...iyi okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap fikirleri için çok teşekkürler canım, not aldım bir kenara hemen :)

      Sil
  2. ah çocukluğum geldi aklıma :)
    ne sevinirdim yeni bir kitap alındığında..

    YanıtlaSil
  3. Haklısınız, çok gerekli bir paylaşım. Kitap tavsiyeleriniz için gerçekten çok teşekkürler. Hele ki o 'pıtırcık' da ki yazııık vurgunuzdan etkilendim çünkü bende yok, hemen temin etme isteği uyandırdınız:)Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet mutlaka alın, hiç bir kitabı bu kadar şiddetle tavsiye etmemişimdir herhalde :)

      Sil
  4. mimlendiniz, on dakika sonra yazıyı yayınlıyorum. :)

    YanıtlaSil


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails