22 Nisan 2013 Pazartesi

Var mı böyle bir lezzet: Annemin zeytin ezmesi


Annemlere her uğradığımda elim kolum dolu dönüyorum eve. Bizim evin ikinci bir kileri gibi annemler. Ama sürprizlerle dolu bir kiler. O gün kısmetine ne çıkacağı tamamen sürpriz, turşu olabilir, reçel olabilir, börek olabilir, sarma olabilir. Daha neler neler...

Hangisi olsa bayılıyorum ama bu son partiden çıkan zeytin ezmesi beni benden aldı diyebilirim. Nasıl harika bir lezzet anlatamam. Şöyle bir dilim ekmeğin üzerine süreceksin, üzerine limon, kekik, kırmızı biber... Oh misss! Bir dilim ekmek mi dedim? Kaç bir dilim ekmek? Söylemeye utanırım. Ne kadar lezzetli olduğunu anlatmak için, öğle yemeğinde de, akşam yemeğinde de evde taze yaptığım çeşit çeşit yemek olduğu halde, zeytin ezmesi kavanozunun başına yumuluyorum desem, anlatabilmiş olur muyum acaba?

 Nasıl yaptığını tam bilmiyorum. Zeytinden başka bol ceviz ve baharatlar var. Başka bir şey var mı acaba, zeytinyağı falan? Emin değilim. Zaten ben de bağ değil üzüm derdindeyim. Bu arada annecim, bu ezme vesilesiyle seni bol bol öperim :)


8 yorum:

  1. canım çok fena çektiiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Müminecim yakınlarda olsan, şöyle bir kaç sokak üstte falan otursan mesela kapıp getirirdim ama ...

      Sil
  2. Okudukça kendimden geçtim sanki. Annenin ellerine saglık. Sana da afiyet olsun. Annelerin yaptıgı hersey muhteşem olmuyor mü zaten.

    YanıtlaSil
  3. Oy oy oy nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  4. Ama yapılır mı bu :/ öyle iştah açıcı dürüyor ki :)

    Afiyet olsun
    :)

    YanıtlaSil


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails