15 Nisan 2013 Pazartesi

Nihayet o yazı!

Yok arkadaş olmuyor, tarzımı değiştirmem lazım. Kitapları biriktirip biriktirip değil okur okumaz yazmalıyım. Yoksa biriken dağlar kadar (abartı!) kitabı yazmak gözümde büyüdükçe büyüyor ve ben sürekli erteliyorum. Erteledikçe kitap dağı daha da yükseliyor ve yazmak gitgide daha zor geliyor. Kısır döngü anlayacağın. 

Şu an bu büyük iş için cesaretimi toplamış bulunmaktayım, umarım sonunu getirebilirim. Yazmada bunca zorlandığım bir yazıyı sonuna kadar okuyabilecek bir cesur yürek çıkar mı, onu da çok merak ediyorum.


Martı Yayınları Sherlock Holmes serisi :
Akıl Oyunlarının Gölgesinde
Suç Detayda Saklıdır
Şüphe Asla Uyumaz
Gerçekler Kanıt İster
Aklın Şüphesi Suçun Gerçeğidir

Sir Arthur Conan Doyle

Hepsine 5 üzerinden 5

Daha önce çok yazdım, Sherlock Holmes hikayelerini çok sevdiğimi. Akıcı, ilgi çekici, zekice. Hafif ama kaliteli bir kitap okumak istediğinde ideal.

Martı Yayınlarının çıkardığı 5 kitaplık bir seri bu. Ama Sherlock Holmes okurken atlanmaması gereken Kızıl Dosya ve Dörtlerin Yemini hikayeleri bu kitaplarda yok. İnternetten araştırdığıma göre başka bir çok hikayeyi daha almamış Martı Yayınları. Hangi yayınevi doğru düzgün çevirmiş, basmış araştırdıktan sonra Sherlock Holmes okumalarım devam edecek demektir bu da. Ne mutlu bana :)

Bu arada geçenlerde izlediğim Sherlock Holmes filminin beni ne denli hayal kırıklığına uğrattığını söylemeden geçemeyeceğim. Konu bambaşka, her şey zorlama... Onları yazmayacağım da herkesin bayıla bayıla "Ne de harika Sherlock olmuş" dediği Robert Downey Jr' ı film boyu nasıl dehşetle izlediğimi yazmak zorundayım. O değil, benim kafamdaki Sherlock kesinlikle o değil.


Kadınlar Tekkesi - Refik Halid Karay - 5 üzerinden 5

Bu adam ne yazdıysa hepsine benden 5 :)


Diriliş - Tolstoy - 5 üzerinden 3

Ooo, koskoca Tolstoy'a 3 olur mu diyor iç sesim, ben de ona diyorum ki ben kitapları, yazarları kendi kıstaslarımla, kendi zevkimle ölçüyorum, kime ne?


Kişisel Bir Sorun - Kenzaburo Oe - 5 üzerinden 3

Enteresan bir hikaye, Nobel'li bir yazar ama 3 işte, o kadar.


Kukla - Ahmet Ümit - 5 üzerinden 4

Güzeldi ama daha iyi kitaplarını okumuştum Ahmet Ümit'in. Onların yanında Kukla ancak 4 eder.


Beş Sevim Apartmanı - Mine Söğüt - 5 üzerinden 4

İlk kez okudum Mine Söğüt'ü ama son kez değil :)


Sadist - Stephen King - 5 Üzerinden 4

Piyasa bir yazar sanırdım Stephen King'i, onu okuyacak kadar düşmem gibi bir his içindeydim hatta. Ama kitapsız kaldığım bir zamanda okul kütüphanesinde okunabilme ihtimali olan tek kitap olarak onu bulunca mecbur kalmış başlamıştım. Yanılttı beni Sadist, okunurmuş Stephen King!


Şeker Adası - Ivonne Lamazares - 5 üzerinden 4

Küba'lı bir yazar, devrim, isyan vesaire vesaire... Bunların arasında tanıdık bir şey var, 14 yaşındaki Tanya'nın hikayesi, kimlik arayışı, güven arayışı, sevgi arayışı, gelecek arayışı. Güzel kitap.


Godot'yu beklerken - Samuel Beckett - 5 üzerinden 2

Hayatım boyu okuduğum kaçıncı tiyatro eseri bu, ikinci mi, üçüncü mü? Bir daha okumamalıyım.

Bu arada başlayıp da bitirme gücünü kendimde bulamadığım bir kaç kitap da var, Sadık Yemni'nin Çözücü'sü, Halide Edip'in Ateşten Gömlek'i gibi. Eskiden başladığım kitabı illa bitirmeliyim derdim artık sevmediysem kapatıyorum kapağını, kurtuluyorum. Hayat sevdiğin kitapları okumaya bile yetmezken, onu sevmediklerin için boşa harcamak niye?



Dönüp yazıya bakınca farkettim de ne bol tutmuşum notları bugün. İyi günümdeyim sevgili yazarlar, kıymetini bilin :)


4 yorum:

  1. Dikkat ettim de 5 üzerinden 5 alan kitap yok. biz kitapseverler çok ince sık dokuyoruz galiba. Ben de öyleyim. Güzel tanıtımlardı teşekkürler; özellikle 5 üzerinden 4'leir dikkate alacağım.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sherlocklar ve Refik Halid var aslında ama dikkatinden kaçmış sanırım canım. Tabii haklısın, tam not vermem ben kolay kolay. O kadar çok okuyunca kriterler bayağı yükseliyor ondan herhalde :)

      Sil
  2. Ben de hiç sevmem tiyatro eserlerini. Fi tarihinde Shakespeare'in bir kaç kitabını okumuştum o zamandan beri hep uzak dururum tiyatro eserlerinden... Sen 5 verdiysen Refik Halit Karay ile Sir Arthur Conan Doyle'u denemeli acilen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Refik Halit'in kitaplarında konu belki çok çarpıcı değil Selencim, hayalgücünü had safhada kullanan öyle kitaplar yazıyorlar ki artık Refik Halid'in konuları onların yanında çok sıradan kalır muhakkak ama dili çok güzel, çok kaliteli. Refik Halid'in ne yazdığına değil, nasıl yazdığına bakıyorum ve hayran oluyorum ben.

      Sherlock Holmes'lar gerçekten zevkli, hele ki senin durumunda. Küçük bir bebekle hafif, akıcı kitaplar daha iyi gider sanki :)

      Sil


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails