8 Eylül 2010 Çarşamba

Bayramları sevmiyorum


Evet biliyorum,başlık pek kulağımızın alıştığı bir cümle değil.Ama ne yapayım,sevmiyorum bayramları.Bayram demek büyükleri ziyaret demek bizde.Malum nerdeyse tüm akrabalarla aynı şehirde yaşıyoruz.Onlar gözleri kapıda beklerken-özellikle de anneler,babalar-aman boşver demek olmuyor işte.Bayramları şehir dışına kaçmak gibi toplumda son yıllarda olağan hale gelmiş bir alışkanlığımız da yok.Zaten tatili bol bir meslek yapıyoruz karı koca."Bir kaç gün boş vaktimiz var,fırsat bu fırsat,hadi tatile gidelim." mazeretine kendimiz bile inanmıyoruz o yüzden.E sonuçta biz de ziyaretlere gidiyoruz.Gittiğimiz insanlarla ilgili bir durum değil bu,mesele buna mecbur olmakta sanırım.Canım istediğinde gideyim,göreyim,sohbet edeyim istiyorum.Sırf bayram gelmiş diye değil.Çocukken de böyle hissederdim.Ne alınan yeni kıyafetler,ne verilen harçlıklar bu fikrimi değiştirmeye yetmezdi.Hep bir telaş gibi gelirdi bayramlar,ordan oraya,ordan oraya.Hala bir şey değişmiş değil.Halbuki geleneksel şeyleri severim genelde.Ramazan davulcusunu bile seviyorum hatta.Bayramın dini yönden önemini tam kavrayamamaktan kaynaklanıyor galiba.Bu konuyla ilgili iyi bir kitap okusam işe yarar belki.Yine de hayırlı,huzurlu,güzel bir bayram olsun herkese,değil mi ama?

8 yorum:

  1. çok tatlısın ilk defa böyle bir yorum okudum çocukluk kısmına da çok şaşırdım : )
    mutlu bayramlar...

    YanıtlaSil
  2. İlk di mi?Herkes bayramdan sevinç duyar halbuki.Bir ben mi böyleyim acaba?En sevdiğim şeyleri bile mecbur olduğum için yaptığım zaman sevmiyorum.Ne yapayım,huy işte :)

    YanıtlaSil
  3. ben yine de iyi bayramlar diyeyim :))öpüyorum tatlı oğluşunu

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Çok doğal geldi bana..Neden yaptığına kalp kani olmadan kalıplaşmış hareketlerde bulunmak ve zorunluluk hissi düşünen insana neden sevimli görünsün ki..Çocuk olsa bile..Kızım Kuran öğrenirken okumayı da öğrendi hikayelerini okumaya başladı ama,Kuran okumak istemediğini söyledi,şaşırdım,üzüldüm eyvah dedim,nedenini öğrenince ise hak verdim.Anlayamıyorum,kendi kitaplarım daha faydalı,dedi.Ve formülü bulduk,beraber okuyoruz her kelimenin anlamını tercüme ediyoruz,çok mutlu..İşin iç yüzünü anlamadan okuyup üflemenin ve rafa kaldırmanın ne anlamı var..Ve buna benzer bayramların..

    YanıtlaSil
  5. Biraz geç cevap verebildim Behiyecim,çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar güzel örneklemişsin nghnca.Kızınla bulduğunuz çözüm sadece ona değil sana da yaramıştır eminim.Bloglarını çok sevdim bu arada.Takipteyim :)

    YanıtlaSil
  7. twitterdaki son twitlerimi yazmak istiyorum konu ile ilgili olarak...aşağıdan yukarı doğru okursak mantıklı olabilir:))sevgiler,saygılar:)))


    Sevmeyen sevmesin lütfen beni,ve lütfen bi gidip çay koysun.bitti.
    6 hours ago
    »

    theprettycool Prettycool
    Bu siyirma anlarından birinde,hayatımın tüm gidişatını,herseyi değiştirebilecegimi biliyorum,bu kadar güçlü bi his bu...
    6 hours ago Favorite Reply Delete

    theprettycool Prettycool
    Bence çok iyi bi ınsanım,wallahi...Ama bi damarım var,ona parmak salındı mi bildigin deliriyorum...
    6 hours ago

    theprettycool Prettycool
    E gece kalmadan giden var,ona niye bisey demiyosunuz?Ulan bu nası bi şans bendeki yaa?Eşşegi bağlasan durmaz yemin olsun!!!
    6 hours ago

    theprettycool Prettycool
    Tarayasım geliyo...Büyük küçük,ana bacı gardas gozetmeksin...Hepsini,tek tek,Allah ne vediyse...TARAYASIM GELiYO....!!!
    6 hours ago

    theprettycool Prettycool
    Yapiyolar ya,bunu her bayram yapiyolar ya,hani senin gece orda kalmış olmana rağmen yapiyolar ya,yemin ederim artık kalasnikofu elime alıp
    6 hours ago

    theprettycool Prettycool
    Eşin ailesi,çevresi bayramda görülür de bütün büyükler tam kalkma ani aa nereye gidiyosunuz,neden ki,e niye daha sık gelmiyosunuz muhabbeti
    6 hours ago

    theprettycool Prettycool
    Bayram olduğunu hissedememek ...?!?muallak bi durum,muallakliklara bayılırım....bi daha kızım olursa adını da muallak mualla koyiyim bari..

    YanıtlaSil
  8. Seni ne kadar iyi anladığımı tahmin edemezsin Prettyciğim.Bazen kendi anneme babama karşı bile bu hisleri yaşıyorum yani artık ne diyeyim.Ayrıca ben seni çok seviyorum :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails