21 Ekim 2010 Perşembe

Öksürüğe reçeteler


Lisedeyken bir müzik hocamız vardı.Erdinç Bey.İnce,uzun bir adam.Şimdiki okulumda da müzik öğretmeni ince,uzun.Bütün erkek müzik öğretmenlerinin tipleri öyle mi oluyor acaba?Neyse,konumuz bu değil,dağılmayalım.İşte bu Erdinç Bey bize kanon yaptırmaya çalışırdı.Ama nafile bir çaba.İlk grup müziğe düzgün girer,ikinci grup elinden gelen tüm çabayı gösterirdi ama sonunda nasıl olursa ortaya çıkan ses etraftaki kedileri bile kaçıracak kadar berbat olurdu.İşte ben yıllaaar sonra bu kanon işini başardım.Hem de geceden sabahlara kadar.Erdinç Bey'e müjdeler olsun.Emekleriniz boşa gitmedi sevgili hocam.

Bizim evde son bir haftadır yukardaki görüntü dekorun bir öğesi olarak yerini aldı.Şaşırmamak lazım ne de olsa okul başladı.Hatta Deniz bu sene bayağı dirayetli çıkıp ilk 3 hafta hasta olmamayı başardı.Ama tabii makus talih yine bizi buldu ve biz bir haftadır elimizde ilaç şişeleri,sümüklü mendiller dolaşıp duruyoruz ortalıkta.Doktor antibiyotiklik bir şey olmadığını,hafif bir soğuk algınlığı olduğunu söyledi.Doktordan geldikten iki gün sonraysa şiddetli bir öksürük eşlik etmeye başladı soğuk algınlığına.Bu arada ben de kaptım sanırım Deniz'den aynı hastalığı.Böylece bahsettiğim kanon hadisesine hızlı bir giriş yaptık.Karşılıklı odalarda sabahlara kadar öksürüp durduk.Hatta bazen abartıp düet yaptığımız bile oldu.

 İki günde bir doktor yolunu tutmak istemediğimden kendimiz çözelim istedim öksürük sorununu.Öksürük şuruplarının zararlı olduğunu,Avrupa'da kesinlikle kullanılmadığını,karaciğere bir sürü yük bindirdiğini bildiğimden o şıkkı eledim.Kaldık mı kocakarı ilaçlarına.Hiç de bilmiyordum hangi bitki ne işe yarar.O yüzden geçtim internetin başına,geniş çaplı(!) bir araştırmayla çocuklarda öksürüğe iyi gelen reçeteleri buldum.

  1. Buhar banyosu
  2. Limon ve bal katılmış ılık su
  3. En fazla iki tatlı kaşığı toz zencefil katılmış sıcak çikolata(Zencefilin tadı en az çikolatada rahatsız ediyormuş)
  4. Ihlamur,ebegümeci çayları
  5. Karabiber ekilmiş bir kaşık bal
Bunlar klasik öksürüklerde(Yani alerjik bir durum falan yoksa)  uygulanabilecek bulduğum en pratik yöntemler.Kendim sevmediğim şeye çocuğu nasıl zorlayayım ki düşüncesiyle ıhlamur,ebegümeci alternatiflerini çıkardım.O sırada evde sıcak çikolata yoktu,o yüzden üçüncü maddeyi de deneyemedim.Ama artık Deniz öksürmekten boğulacak raddelere gelmişti,o yüzden hemen bir kaşık karabiberli bal yedirdim.Ardından buhar banyosu yaptık.Oyun gibiydi hem de,çok eğlendik.Uyumadan önce de bir bardak limonlu,ballı su içirdim.Tadı kötü olur mu acaba diyordum ama Deniz sıcak limonata gibi bu diyerek bayıla bayıla içti.

Veee mucize gibi,Deniz o gece bir kez bile öksürmeden sabaha kadar uyudu.Bu kadar çabuk sonuç almamıza inanamadım.Teşekkürler kocakarılar:)

Bu arada benim öksürük hala devam.Hele her derste tebeşir tozuna boğulduktan sonra öksürmekten iflahım kesiliyor.Ne var ki Deniz'deki cesaret bende yok.Tadı şöyle güzel,böyle güzel diyorum o garip karışımları içmekten korkuyorum.Kendi kendine geçsin diye bekliyorum.


Haşiye: Şu şarkı dünden beri dilimde.Çok güzel değil mi ama?

2 yorum:

  1. şikayetleniyoruz ama bazen çok gariba oluyor bu veletler. Ben de .ğrenç şeyler içiirirken ögk! oluyorum ama onun içmesi için her türlü dili döküyorum, olmadı kızıyorum.. kabulleniyorlar bir süre sonra.. bizimki geçen sene bir kaç şey içiyordu en son kusmaya başlayınca kestim. şimdi cesaretim de gücüm de yok denemeye. az önce astım ilacını da döktü elinin tersiyle.. benden bu ladar dedim çekildim.. nereye kadar çekileceksem :)

    YanıtlaSil
  2. Benim annem ciddi ciddi çekiliyor Deli Anne.Bazen hastayken oraya bırakmak zorunda kalıyoruz Deniz'i.Biz daha"anne işte şunlar da ilaçları,şu saatte içirirsin" derken "Ben kesinlikle içirmem,ben kendim nefret ederim şurup içmekten,çocuğa nasıl içireyim.Ne zaman içecekse gelin içirin" diye kestirip atıyor.Gerçekten de asla içirmiyor.Bize güveniyor tabii.Diyeceğim o ki bu işi üstlenecek birini bulursan dilediğince çekilebilirsin :)

    YanıtlaSil


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails